У році, що минає компанія УКРКАРТ домоглася позитивного в нинішній ситуації на українському ринку результату - як операційного, так і фінансового. Також компанія продовжила процес диверсифікації бізнесу з прицілом на повноцінний ІТ-девелопмент і проектний консалтинг в сфері платіжних систем.

 

Послугами УКРКАРТ на сьогодні користуються 19 фінансово-кредитних установ. Незважаючи на виведення з ринку 84 банків, ринкова частка банків-клієнтів УКРКАРТ не змінилася.

Варто відзначити міграцію на процесинг УКРКАРТ карткового портфелю «Полікомбанку». Це було першим успішним прецедентом міграції з одного процесингу на інший банку, що розвиває свій бізнес в середовищі національної платіжної системи ПРОСТІР.

В рамках розвитку cashless-стратегії Національного банку України до НПС ПРОСТІР підключилися такі фінансово-кредитні установи як «Регіон-Банк», «Глобус», «Банк Січ» і «Альпарі-Банк». Однією із головних переваг процесування карткових портфелів цих банків на платформі УКРКАРТ є можливість емітувати чіпові картки в середовищі НПС ПРОСТІР.

Останній рік УКРКАРТ широко застосовує інтерфейси для інтеграції з усіма наявними в Україні системами автоматизації банківської діяльності та взаємодіє з максимально широким спектром виробників обладнання. Як результат, банки-клієнти УКРКАРТ можуть вибирати обладнання будь-якого постачальника банкоматів і POS-терміналів, а також працювати з будь-яким банком-спонсором.

На підтвердження політики відкритості еквайринговий сервіс УКРКАРТ в році, що минає, розпочав обслуговування мереж терміналів таких вендорів як Ingenico («Банкомзв'язок»), Verifone («Інпасс») і АТМ Wincor.

У 2016 році загальна кількість кіосків самообслуговування на обслуговуванні в УКРКАРТ виросла в 1,5 рази, кількість транзакцій через них, у той же час, збільшилася більш ніж у 3 рази. Цими кіосками для здійснення і отримання експрес-платежів користуються як приватні компанії, приміром автосалони, так і державні установи, як-от: Державна міграційна служба, сервісні центри МВС, регіональні Центри надання адміністративних послуг та ін.

Перший заступник голови правління УКРКАРТ Максим Шлюєв так прокоментував результати року:

«За підсумками 2016 року розмір очікуваного прибутку компанії складе близько 6 млн грн. У нинішній ситуації на ринку – це обнадійливий результат, що підтверджує правильність обраної нами операційної стратегії і створює додаткові можливості для розвитку бізнесу».

Як повідомив заступник голови правління УКРКАРТ з технічних питань Віталій Богданов, кількість транзакцій у 2016 році в порівнянні з попереднім роком збільшилася незначним чином – лише на 4% загалом. Але важливо відзначити той факт, що якщо кількість транзакцій в мережі банкоматів УКРКАРТ скоротилася, то в торговій мережі кількість безготівкових платежів зросла на 12%:

«Це свідчить про невпинне зростання популярності безготівкових платіжних інструментів. Відповідно, в Україні буде збільшуватися й попит на якість обробки даних і обслуговування платіжних систем. Так само як і вимоги до безпеки, зручності інтерфейсів інтернет-банкінгу та здешевлення собівартості транзакцій», – резюмував Віталій Богданов.

Відзначимо також, що в 2016 році компанія УКРКАРТ завершила процес ребрендингу. Рішення про оновлення корпоративного стилю було прийнято з огляду на зміни стратегічного вектору розвитку компанії, а також через неформальні вимоги як національного, так і міжнародного ринків фінансових послуг.

Таким чином, з 2016 року сервіси компанії та офіційні реквізити представлені новим логотипом, що складається з двох квазі-чіпів і дескриптора «оператор платіжних сервісів»: http://www.ukrcard.com.ua/

У відповідному інформаційному повідомленні Віталій Богданов так прокоментував мотиви ребрендингу:

«Порівнюючи УКРКАРТ сьогодні і кілька років тому, можна з упевненістю сказати, що це абсолютно різні компанії. Наприклад, ми завершили процес кардинальної технічної та технологічної модернізації процесингового центру, розширили спектр послуг для В2В-ринку, оптимізували внутрішні бізнес-процеси з прицілом на ІТ-аутсорсинг в цілому. Зрештою, створили технологічні передумови для розробки програмних рішень для платіжних систем масового вжитку».

Факт ребрендингу в черговий раз позначив процес функціонального переформатування УКРКАРТ, розрахований на середньострокову і більш віддалену перспективи. Новий інтерфейс компанії повинен стати сучасним, більш адаптованим до новітніх комунікаційних платформ, зрештою – легко впізнаватися широкою клієнтською аудиторією, зокрема й кінцевими споживачами.

«Надалі нам не уникнути виходу на ринок розробки сервісів для платіжних систем масового вжитку, інтеграції в популярні мобільні платформи і соціальні мережі. А це вимагає освоєння принципово нових каналів комунікації і візуальних ідентифікаторів», – підкреслив голова правління УКРКАРТ Олександр Пранов.

Також в році, що минає, компанія УКРКАРТ увійшла в 5% компаній, які досягли вищого рівня відповідності стандартам МПС MasterCard Worldwide за компонентами процесингу транзакцій та клірингу (за результатами 2015 року). Ця програма від MasterCard Worldwide розроблена для щорічного аудиту цілісності, якості та безпеки транзакцій даних авторизації і клірингу емітентів, еквайрів та уповноважених ними процесингових компаній щодо відповідності операційним правилам платіжних систем.

Зокрема, оцінка MasterCard була отримана на підставі моніторингу Data Integrity Compliance щодо якості та технологічної відповідності процесингових сервісів і клірингу для АБ «Укргазбанк».

Варто також зазначити, що в 2016 році в рамках співпраці з процесинговим центром УКРКАРТ був запущений новий мобільний банкінг для АБ «Укргазбанк». Вдалося істотно розвинути сервіси Р2Р платежів, реалізовані через прямі інтерфейси (API) до міжнародних платіжних систем. В результаті кількість і загальна сума переказів між картами клієнтів «Укргазбанку» через сайт банку невпинно зростає і вже перевищує 5 млн грн на місяць.

У році, що минає ще один великий вендор скористався технологіями УКРКАРТ для розвитку інтернет-банкінгу. Це лідер національного ринку – компанія CS ltd, фахівці якої першими реалізували підключення онлайн-банкінгу для банку «Глобус» за найактуальнішою версією протоколу Ukrcard API 2.0.

Що стосується політики диверсифікації профільного бізнесу, то найбільш характерним прикладом є реалізація в 2016 році технологічного рішення для онлайн-платформи інтелектуальної власності. Проект було здійснено фахівцями УКРКАРТ на замовлення ГО «Український авторський сервіс».

Таким чином був зроблений істотний крок назустріч більшій транспарентності українського ринку інтелектуальної власності. Тепер право на комерційне використання музичного твору можна за декілька кліків придбати в онлайн-режимі, гарантувавши власникові авторських прав не менше 80% роялті.

Чому цим проектом зайнявся саме УКРКАРТ, прокоментував у відповідному інформаційному повідомленні Олександр Пранов:

«За більш ніж 20-річний період роботи на ринку ми накопичили цінний досвід супроводження банківських платіжних інструментів. Саме це стало однією з причин вибору «Українським авторським сервісом» нашої команди в якості технологічного розробника».

Що стосується середньострокової перспективи компанії на 2017 рік, то голова правління УКРКАРТ повідомив таке:

«Результати поточного року продемонстрували доцільність нашої стратегії диверсифікації бізнесу. І цей вектор буде розвиватися нами у подальшому з більш чітким фокусом на спеціалізованих IT-технологіях як для фінансових установ, так і бізнесу загалом. Питома вага небанківського сектора в нашому клієнтському портфелі буде зростати. Ми також продовжимо розвивати проекти з інтеграції зовнішніх систем і розраховуємо, що новий підхід суттєво полегшить для нас питання конкуренції на вельми обмеженому банківському ринку України».

«У 2017 році внаслідок тих «тектонічних зрушень», які відбуваються з «Приватбанком», можна буде спостерігати перерозподіл його клієнтського портфеля між конкурентами. Особливо на рівні сильних регіональних гравців. Частина з них є нашими банками-клієнтами. Відповідно, ми очікуємо збільшення завантаження наших процесингових потужностей. Технологічно ми до цього готові й з оптимізмом дивимося в майбутнє нашого профільного бізнесу», – підсумував Олександр Пранов.

Довідка

УКРКАРТ понад 20 років розвиває бізнес у сфері банківського процесингу, обслуговування карткових платіжних систем та еквайрингу. Пріоритетними напрямами є підтримка інфраструктури, що забезпечує операції з картками «ПРОСТІР» (кол. НСМЕП), УКРКАРТ, VISA International і MasterCard Worldwide, а також надання послуг із реєстрації даних та адміністрування РРО для ДФС України. На сьогодні компанія володіє такими статусами від НБУ: «Кліринг», «Процесинг», «Інформаційний еквайр»